Turkish Airlines evalueert de resultaten van het Nielsen-onderzoek naar de laatste trends in passagiersvoorkeuren in tien belangrijke markten over de hele wereld.

Niet alles wat technologisch mogelijk is, wordt door vliegtuigpassagiers ook gewenst. Zo is een meerderheid van de passagiers uit Duitsland, Frankrijk, Japan, Zweden, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten ertegen wanneer luchtvaartmaatschappijen het gebruik van mobiele telefoons tijdens de vlucht toestaan. Onder deze landen varieert het aantal mensen dat voor het gebruik van mobiele telefoons aan boord is van slechts 36% in Duitsland tot 89% in de VS en 93% in Japan. De reden: passagiers maken zich zorgen over de mogelijke overlast en verstoring van de rust. Het aantal passagiers dat vóór het gebruik van mobiele telefoons is, is aanzienlijk hoger in India (73%), China (70%) en de Verenigde Arabische Emiraten (63%). Het wereldwijde gemiddelde ligt op 51%. Dat is een van de bevindingen uit het meest recente jaarlijkse Global Aviation Trends-onderzoek. Turkish Airlines, de maatschappij die naar meer landen vliegt dan welke andere luchtvaartmaatschappij ook, is begonnen met het evalueren van de enquête van marktonderzoeksbureau Nielsen. De enquête werpt licht op het toekomstbeeld van de luchtvaartindustrie in tien landen.

Als het om de toekomst van de luchtvaart gaat, behoren zowel comfortabelere zitplaatsen als gratis en snel internet tot de belangrijkste verwachtingen van passagiers. In vergelijking met het voorgaande onderzoek namen de cijfers voor beide wensen aanzienlijk toe. Slaapcompartimenten staan als derde op het verlanglijstje voor toekomstige luchtvaart. In reactie op de resultaten zegt M. İlker Aycı, directievoorzitter van Turkish Airlines: “We streven ernaar om onze passagiers de best mogelijke reiservaring en gastvrijheid te bieden en zo hun reizen gedenkwaardig te maken. Daarom volgen we de laatste trends en innovaties in de burgerluchtvaart op de voet. De resultaten van het Global Aviation Trends-onderzoek laten opnieuw zien dat we met onze diensten vooroplopen in de burgerluchtvaart.”

Turkish Airlines blijft de mening van passagiers vóór, tijdens en na de reis jaarlijks routinematig onderzoeken. Voor het nieuwste onderzoek van Turkish Airlines Aviation Trends ondervroeg gerenommeerd marktonderzoeksbureau Nielsen via een online poll in totaal 8.150 personen van 18 jaar en ouder die de afgelopen twee jaar met een luchtvaartmaatschappij hebben gevlogen. Respondenten uit China, Duitsland, Frankrijk, India, Japan, Zuid-Afrika, Zweden, de Verenigde Arabische Emiraten, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten namen deel aan het onderzoek dat plaatsvond van 16 tot en met 26 februari 2018.