Global Stars Logo  BTP Business Travel logo

  • Home
  • Nieuws
  • Toekomstbestendige wachtwoorden bij KLM en AIR FRANCE

TOEKOMSTBESTENDIGE WACHTWOORDEN
KLM/AIR FRANCE

Bent u klant van KLM en AIR FRANCE dan moet u ervan op aan kunnen dat uw klantgegevens veilig zijn. Daarom wordt de beveiliging voortdurend aangepast aan de nieuwste normen en inzichten. Met een nieuw, complexer wachtwoord-format gaat KLM/AIR FRANCE de Flying Blue-, KLM- en AIR FRANCE-accounts nu nog veiliger maken. 

U wordt daarover op verschillende manieren geïnformeerd. En wij kunnen u natuurlijk ook helpen.Vanaf begin februari krijgt u als u wilt inloggen op KLM.com, AIRFRANCE.com of FlyingBlue.com een pop-upscherm te zien met de vraag uw wachtwoord of pincode te wijzigen. Hiervoor heeft u tot 27 juni de tijd, maar hoe eerder hoe beter! Is het wachtwoord op 27 juni niet aangepast, dan wordt het account geblokkeerd om de gegevens te beschermen.

Het nieuwe wachtwoord-format
De Flying Blue-pincode en veel wachtwoorden voor de KLM- of AIR FRANCE-accounts voldoen nu niet aan de complexiteitstandaard. Het nieuwe wachtwoord moet bestaan uit:
• 8 tot 12 tekens
• zowel cijfers als letters
• zowel hoofdletters als kleine letters
• optioneel een van de tekens @$&+-/#_?!
Gegevens als het Flying Blue-nummer of het e-mailadres ter identificatie van de accounthouder blijven gewoon hetzelfde.

Hoe kunt u uw wachtwoord wijzigen?
Vanaf februari verschijnt er een bericht op het scherm wanneer u wilt inloggen. Vervolgens kunt u online een nieuw wachtwoord aanmaken. Dat gaat eenvoudig in drie stappen: inloggen, wachtwoord wijzigen en opslaan. Voor het bedenken van een wachtwoord dat aan alle complexiteitseisen voldoet krijgt u hulp. Wanneer u uw pincode of wachtwoord bent vergeten, vraag dan een nieuw wachtwoord aan dat meteen voldoet aan de nieuwe eisen.

Wat gebeurt er als u uw wachtwoord niet wijzigt?
Tot 27 juni kunt u blijven inloggen met uw huidige wachtwoord. Bij het inloggen en via andere kanalen krijgt u een herinnering. Vanaf 27 juni worden de accounts geblokkeerd waarvan de pincode of het wachtwoord niet is gewijzigd. Deblokkeren kan telefonisch of via de website.

Inloggen met een social media-account
Als u uw social media-account gebruikt om in te loggen bij KLM of AIR FRANCE, hoeft u niets te doen. U krijgt een bericht via hun Flying Blue-, KLM- of AIR FRANCE-account met het verzoek uw wachtwoord voor dit account aan te passen. Daarnaast vraagt KLM/AIR FRANCE of u de pincode of het wachtwoord van uw social media-account wilt vervangen en wilt koppelen aan een KLM- of AIR FRANCE-account.